Internetová stránka www.nuba.sk je e-shop, ktorý spravuje a vlastní kunsthandel a vydavateľstvo Nuba Gallery, a slúži na sprostredkovanie predaja a kúpy diel výtvarného umenia a starožitností za nasledovných obchodných a reklamačných podmienok.

Záleží nám na poskytovaní kvalitných služieb a autentických umeleckých diel, tieto obchodné podmienky preto upravujú pravidlá obchodu s Nuba Gallery a právny vzťah medzi prevádzkovateľom portálu www.nuba.sk a klientom.

Kúpou diela prejavuje klient súhlas s týmito obchodnými podmienkami.

I. Základné pojmy

  1. Prevádzkovateľ e-shopu www.nuba.sk je spoločnosť
Obchodné meno: Nuba Gallery s.r.o.
Registrácia: Spoločnosť Nuba Gallery s.r.o je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 39490/R
Sídlo: Chmelinec 1413/23, 020 01, Púchov
Zast.: Martin Ftáčnik, konateľ
IČO: 43895069
DIČ: 2022583827
IČ DPH: Nie je platcom DPH
email: info@nuba.sk
tel.: +421 903 645 361
  • Klientom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá navštívila portál a využíva jeho funkcie.
  • Dielo je výtvarný artefakt alebo starožitnosť ponúknutá majiteľom na predaj prostredníctvom portálu za pevne stanovenú alebo inak dohodnutú kúpnu cenu.
  • Majiteľ je fyzická osoba staršia ako 18 rokov, ktorá je majiteľom diela ponúkaného na portále.

 

 II. Postavenie prevádzkovateľa

  1. Prevádzkovateľ prevádzkuje portál, na ktorom za fixnú alebo inak dohodnutú cenu predáva umelecké diela. Je buď v pozícii sprostredkovateľa, ktorý sprostredkuje uzatvorenie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa diela, medzi majiteľom diela a kupujúcim v e-shope, alebo je aj majiteľom diela.
  2. Prevádzkovateľovi obzvlášť záleží na kvalite poskytovaných služieb, a preto každé dielo osobne dôkladne prehliada a sám na základe svojich skúseností posudzuje jeho pravosť a stav. V prípade potreby zabezpečí na vlastné náklady posúdenie znalcom či iným veci znalým subjektom, s ktorým skonzultuje autenticitu a provenienciu diela. Všetky diela sú k dispozícii na obhliadku pre klientov v priestoroch prevádzkovateľa v Púchove alebo v Bratislave, prípadne po dohode inde.
  3. Prevádzkovateľ štandardne poskytuje ku každému dielu „Potvrdenie o pravosti diela“ alebo aj o pôvode diela, ak je pôvod diela významnejší a dohľadateľný. Prevádzkovateľ sa snaží spisovať a udržiavať informácie o proveniencii a výstavnej histórii významnejších diel, keďže ide o dôležitú súčasť autentifikácie, kredibility diela a jeho budúceho možného provenienčného výskumu. 
  4. Prevádzkovateľ poskytuje klientom širokú škálu poradenstva: reštaurovanie diel, provenienčný výskum, určenie hodnoty diela, stanovenia správnej predajnej ceny v e-shope, autentifikácia diel, spisovanie a zhodnotenie zbierok, uskladnenie diel a doručovanie diel kupujúcim.
  5. Za autenticitu, informácie o pôvode, možné reštitučné nároky, ťarchy a vady na diele zodpovedá majiteľ diela. Majiteľom diel je väčšinou prevádzkovateľ, niekedy však pôsobí v roli sprostredkovateľa predaja. Ak prevádzkovateľ pôsobí v roli sprostredkovateľa, snaží sa poskytnúť obom stranám najlepšiu môžnú profesionálnu a vecnú starostlivosť, ručenie je však v tomto prípade na strane majiteľa diela.
  6. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo nezaradiť či vylúčiť dielo z ponuky e-shopu podľa vlastného uváženia, dobrých mravov a zákona.

 

III. Ochrana osobných údajov

  1. Podmienky spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom sú špecifikované na v sekcii Ochrana osobných údajov.

 

IV. Zodpovednosť prevádzkovateľa za vady poskytnutých služieb

  1. Prevádzkovateľ zodpovedá za vady na poskytnutých službách, ktoré majú ku dňu poskytnutia a počas záručnej doby. Záručná doba na poskytnuté služby je 14 dní (netýka sa autenticity, viď bod 3).
  2. V prípade reklamácie diela sa prevádzkovateľ zaväzuje dospieť k urovnaniu s kupujúcim tak, aby výsledok zodpovedal dokázateľnému nároku, a to buď vyplatením ceny, poskytnutím zľavy alebo adekvátnou výmenou. Dielo sa dá reklamovať iba vtedy, ak je dokázateľný rozpor medzi popisom diela a jeho skutočným stavom, prípadne sa dielo javí byť vytvorené iným ako deklarovaným autorom. Táto skutočnosť musí byť dostatočne preukázaná. Vzhľadom na komplexnosť a komplikovanosť procesu ako aj znaleckého a kunsthistorického prostredia na Slovensku sa na dôkaznom procese (ktorý znalec, reštaurátor či laboratórium má byť oslovené a kto bude niesť náklady) musia obe strany zhodnúť vopred písomne. Prevádzkovateľovi záleží a vždy záležalo na správnej autentifikácii a popise diela, preto sa zaväzuje konať tak, aby obe strany dospeli k pravdivým faktom o diele a dôslednému urovnaniu reklamácie či sporu.
  3. Garancia originality diela je časovo neobmedzená.
  4. V prípade zaslania je pri prevzatí diela kupujúci povinný skontrolovať, či je obal pred rozbalením ako aj dielo po rozbalení v poriadku a v súlade s popisom, a daný stav odfotiť. Prípadná následná reklamácia bez fotodôkazov nemusí byť uznaná. Lehota na reklamáciu je 3 dni.

 

V. Záverečné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach online e-shopu www.nuba.sk v deň uzatvorenia zmluvy.
  2. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tento reklamačný poriadok, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
  3. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 10.11.2024.