Internetová stránka www.nuba.sk je e-shop, ktorý spravuje a vlastní kunsthandel a vydavateľstvo Nuba Gallery, a slúži na sprostredkovanie predaja a kúpy diel výtvarného umenia a starožitností za nasledovných obchodných a reklamačných podmienok.
Záleží nám na poskytovaní kvalitných služieb a autentických umeleckých diel, tieto obchodné podmienky preto upravujú pravidlá obchodu s Nuba Gallery a právny vzťah medzi prevádzkovateľom portálu www.nuba.sk a klientom.
Kúpou diela prejavuje klient súhlas s týmito obchodnými podmienkami.
I. Základné pojmy
- Prevádzkovateľ e-shopu www.nuba.sk je spoločnosť
Obchodné meno: | Nuba Gallery s.r.o. |
Registrácia: | Spoločnosť Nuba Gallery s.r.o je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č. 39490/R |
Sídlo: | Chmelinec 1413/23, 020 01, Púchov |
Zast.: | Martin Ftáčnik, konateľ |
IČO: | 43895069 |
DIČ: | 2022583827 |
IČ DPH: | Nie je platcom DPH |
email: | info@nuba.sk |
tel.: | +421 903 645 361 |
- Klientom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá navštívila portál a využíva jeho funkcie.
- Dielo je výtvarný artefakt alebo starožitnosť ponúknutá majiteľom na predaj prostredníctvom portálu za pevne stanovenú alebo inak dohodnutú kúpnu cenu.
- Majiteľ je fyzická osoba staršia ako 18 rokov, ktorá je majiteľom diela ponúkaného na portále.
II. Postavenie prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ prevádzkuje portál, na ktorom za fixnú alebo inak dohodnutú cenu predáva umelecké diela. Je buď v pozícii sprostredkovateľa, ktorý sprostredkuje uzatvorenie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa diela, medzi majiteľom diela a kupujúcim v e-shope, alebo je aj majiteľom diela.
- Prevádzkovateľovi obzvlášť záleží na kvalite poskytovaných služieb, a preto každé dielo osobne dôkladne prehliada a sám na základe svojich skúseností posudzuje jeho pravosť a stav. V prípade potreby zabezpečí na vlastné náklady posúdenie znalcom či iným veci znalým subjektom, s ktorým skonzultuje autenticitu a provenienciu diela. Všetky diela sú k dispozícii na obhliadku pre klientov v priestoroch prevádzkovateľa v Púchove alebo v Bratislave, prípadne po dohode inde.
- Prevádzkovateľ štandardne poskytuje ku každému dielu „Potvrdenie o pravosti diela“ alebo aj o pôvode diela, ak je pôvod diela významnejší a dohľadateľný. Prevádzkovateľ sa snaží spisovať a udržiavať informácie o proveniencii a výstavnej histórii významnejších diel, keďže ide o dôležitú súčasť autentifikácie, kredibility diela a jeho budúceho možného provenienčného výskumu.
- Prevádzkovateľ poskytuje klientom širokú škálu poradenstva: reštaurovanie diel, provenienčný výskum, určenie hodnoty diela, stanovenia správnej predajnej ceny v e-shope, autentifikácia diel, spisovanie a zhodnotenie zbierok, uskladnenie diel a doručovanie diel kupujúcim.
- Za autenticitu, informácie o pôvode, možné reštitučné nároky, ťarchy a vady na diele zodpovedá majiteľ diela. Majiteľom diel je väčšinou prevádzkovateľ, niekedy však pôsobí v roli sprostredkovateľa predaja. Ak prevádzkovateľ pôsobí v roli sprostredkovateľa, snaží sa poskytnúť obom stranám najlepšiu môžnú profesionálnu a vecnú starostlivosť, ručenie je však v tomto prípade na strane majiteľa diela.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo nezaradiť či vylúčiť dielo z ponuky e-shopu podľa vlastného uváženia, dobrých mravov a zákona.
III. Ochrana osobných údajov
- Podmienky spracúvania osobných údajov prevádzkovateľom sú špecifikované na v sekcii Ochrana osobných údajov.
IV. Zodpovednosť prevádzkovateľa za vady poskytnutých služieb
- Prevádzkovateľ zodpovedá za vady na poskytnutých službách, ktoré majú ku dňu poskytnutia a počas záručnej doby. Záručná doba na poskytnuté služby je 14 dní (netýka sa autenticity, viď bod 3).
- V prípade reklamácie diela sa prevádzkovateľ zaväzuje dospieť k urovnaniu s kupujúcim tak, aby výsledok zodpovedal dokázateľnému nároku, a to buď vyplatením ceny, poskytnutím zľavy alebo adekvátnou výmenou. Dielo sa dá reklamovať iba vtedy, ak je dokázateľný rozpor medzi popisom diela a jeho skutočným stavom, prípadne sa dielo javí byť vytvorené iným ako deklarovaným autorom. Táto skutočnosť musí byť dostatočne preukázaná. Vzhľadom na komplexnosť a komplikovanosť procesu ako aj znaleckého a kunsthistorického prostredia na Slovensku sa na dôkaznom procese (ktorý znalec, reštaurátor či laboratórium má byť oslovené a kto bude niesť náklady) musia obe strany zhodnúť vopred písomne. Prevádzkovateľovi záleží a vždy záležalo na správnej autentifikácii a popise diela, preto sa zaväzuje konať tak, aby obe strany dospeli k pravdivým faktom o diele a dôslednému urovnaniu reklamácie či sporu.
- Garancia originality diela je časovo neobmedzená.
- V prípade zaslania je pri prevzatí diela kupujúci povinný skontrolovať, či je obal pred rozbalením ako aj dielo po rozbalení v poriadku a v súlade s popisom, a daný stav odfotiť. Prípadná následná reklamácia bez fotodôkazov nemusí byť uznaná. Lehota na reklamáciu je 3 dni.
V. Záverečné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach online e-shopu www.nuba.sk v deň uzatvorenia zmluvy.
- Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tento reklamačný poriadok, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky alebo platnej legislatívy.
- Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 10.11.2024.